• Não
  • #
  • Semestral
  • Descrição dos instrumentos de avaliação (individuais e de grupo) ¿ testes, trabalhos práticos, relatórios, projetos... respetivas datas de entrega/apresentação... e ponderação na nota final.

    Exemplo:

    Descrição

    Data limite

    Ponderação

    Trabalhos em contexto de aula (6) Durante o semestre 20%

    Momento de Avaliação I (Trabalho em Grupo)

    06-11-2025

    30%

    Momento de Avaliação Final (Trabalho em Grupo) + Projeto final Escrito

    15-01-2026

    50%

    (...)

     

     

     

    Adicionalmente poderão ser incluídas informações gerais, como por exemplo, referência ao tipo de acompanhamento a prestar ao estudante na realização dos trabalhos; referências bibliográficas e websites úteis; indicações para a redação de trabalho escrito...

     

  • 1. Concepts and strategy formulation 2. Analysis of the organization 3. Definition and choice of strategies 3.1 Business strategy: low-cost strategy 3.2 Business strategy: generic differentiation strategy 3.3 Company strategy: diversification 4. Strategy implementation 5. Organizational governance: 5.1 Anglo-American model 5.2 German-Japanese model 5.3 Organizational ethics 5.4 Corporate responsibility 6. Globalization of companies 7. Strategic control 8. Performance management
  • Present and develop concepts, methodologies, and tools for effective participation in the strategic management process. Provide information on the different situations of strategic analysis, including analysis of the environment, industry, and stakeholders. Analyze issues and practices related to the implementation of chosen strategies. Develop skills that enable the analysis of business and corporate strategies and the design of global strategies and their respective strategy control and performance management.
  • Mandatory
  • Active Methodology - Project Base Learning
  • Português
  • António, N. (2015) Estratégia Organizacional – do Posicionamento ao Movimento, Edições Sílabo. Rodrigues J. (2012) Estratégia Organizacional do negócio à ética. Escolar Editora. Thompson, Strickland and Gamble. (2013). Crafting and Executing Strategy - The Quest for Competitive advantage, McGraw-Hill. Grant, R (2012). Contemporary Strategy Analysis, Blackwell
  • 25
  • 0
  • 5
  • 2
  • ISLA Santarém6608-1005
  • Strategic Management
  • 1005
  • 6608
  • Tourism and Air Transport