Anatomy
- Details
- Category: Discipline
- Não
- Anatomy intends that students acquire anatomical and functional knowledge of domestic animals (carnivores, ruminants, horses and pigs) and birds.
- Semestral
A frequência a pelo menos 60% das aulas é obrigatória.Os alunos cujo estatuto preveja a não obrigatoriedade de assistência às aulas, estão sujeitos à apresentação da justificação de falta à prova e à aprovação de uma prova complementar prática, cujo peso será de 50% sobre a média ponderada da avaliação.
A classificação da unidade curricular corresponde à média aritmética da componente teórica (50%) e da componente prática (50%).
Descrição
Ponderação
Avaliação da componente teórica
50%
Avaliação da componente prática
50%
Para aprovação em regime de avaliação contínua intercalar ou exame final, o aluno deve obter uma classificação igual ou superior a 9,5 valores a cada componente.
Modalidades de Avaliação da componente teórica:
- Avaliação continua intercalar: provas escritas
- Exame final: 1 prova escrita
Modalidades de Avaliação da componente prática:
- Avaliação continua intercalar: provas escritas
- Exame final: 1 prova escrita/oralAs provas escritas apenas serão consideradas para correção quando preenchidas a caneta e com a identificação do aluno completa. Durante as provas é estritamente proibido a consulta, logo não é permitido que alunos possuam qualquer material de consulta (apontamentos, telemóvel, computador, relógio, ipad, etc) mesmo que desligados.
- 1. Osteology of domestic animals and birds 2. Arthrology and syndesmology of domestic animals 3. Common coat of domestic animals 4. Myology, angiology and neurology of domestic animals 5. Splanchnology of domestic animals
- - Understand the importance of the veterinary anatomical nomenclature in the designation of anatomical structures of domestic animals; - Understand the anatomy of domestic animals
- Mandatory
- Priority is given to the use of active methodologies (“inverted classroom”, “learning by doing”, “problem-based learning” etc.) in combination with traditional teaching. The formative assessment is carried out at various times during the classes, through applications such as "mentimeter", "whiteboard", "socrative" which allows continuous diagnosis of students' needs, for better guidance. Discussion of exercises is promoted. For the "inverted classroom" videos are available on the "educast" platform (Veterinary Anatomy https://educast.fccn.pt/vod/channels/1c2yq1rahy?locale=pt) for consultation inside and outside the classroom. Use of various types of alternative resources to the traditional teaching of anatomy, namely models, plastic sheets, software, virtual atlas and a virtual dissection table.
- Português
- Barone R. 2020. Anatomie compare¿e des mammife¿res domestiques, Tome 1, Ostéologie (6ªed.). Lyon: Vigot Frères. Dyce KM, Sack WO, Wensing CJG. 2010. Textbook of Veterinary Anatomy. Saunders, Elsevier. Evans HE, Miller M E. 2013. Miller's anatomy of the dog (4th ed.). St. Louis, Missouri: Elsevier.
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- IPLUSO6170-10235
- Anatomy
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- Veterinary Nursing